X

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ (بیش از بیست اصطلاح)

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ (بیش از بیست اصطلاح)

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ برای دیجیتال مارکتر های آماتور اهمیت بسیار دارد زیرا که فراگرفتن آنها خیلی بهتر می توانند این علم را درک کنند.

سعی کردیم که در این مقاله مهمترین و کاربردی ترین موارد را گردآوری و خدمت شما عزیزان قرار دهیم.

تبدیل (Conversion)

تبدیل به این معنی است که وضعیت بازدید کننده های سایت به علاقه مند ، خریدار و ... بازدید کننده های سایت تغییر کنید ، بعضی وقت ها این تغییرات از وضعیت انتقال از بازدیدکننده به علاقمند هست و همچنین بعضی مواقع تغییر از علاقمند به خریدار و ...

در بعضی از موارد نیز امکان دارد همان اول کار بازدید کننده به خریدار تبدیل شود.

نرخ تبدیل (Conversion Rate)

نرخ تبدیل به این مفهوم است که بازدید کننده هایی که به علاقه مند ، کاربر خریدار ، یا مشتری تبدیل شوند گفته می شود

برای اندازه گرفتن نرخ تبدیل در مرحله نخست باید هدفی مشخص کنید و طبق آن اتمان آن هدف در سایت خود نرخ تبدیل را طبق تعدادبازدیدکننده ها محاسبه کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimazation)

پروسه ای که برای بهتر شدن نرخ تبدیل انجام می شود ، این بخش یکی از مهمترین بخش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ است ، این مبحث در مباحث بازاریابی عصبی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

احزار به عمل (Call To Action – CTA)

احزار به عمل دعوت از کاربر یا بازدیدکننده برای اتمام یک فعالیت دلخواه شماستبه انجام یک فعالیت که دلخواه شما هست.

برای نمونه عضو شدن در سایت یا عضویت در شبکه های اجتماعی شما .

نرخ کلیک (Click Through Rate – CTR)

نرخ کلیک به معنی درصدی از کلیک کاربران بر روی دکمه یا لینک شما پس از مشاهده در صفحه گوگل یا صفحات دیگر است.

بهینه سازی نرخ کلیک بسیار زیاد در مباحث بازاریابی محتوا ، سئو ، و تبدیل نقش دارد.

پرداخت به ازای هر کلیک ( Pay Per Click – PPC )

نوعی از بازاریابی اینترنتی است که باید به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ هزینه ای تعیین شده را پرداخت کنید .

تبلیغات AdWords و سایر موتورهای جستجو نمونه ای هایی از این تبلیغات هست

نرخ پرش (Bounce Rate)

نرخ پرش به مفهوم درصد بازدیدکنندگانی است که به وب سایت وارد شده اند و بدون درگیر شدن با محتویات آن از سایت خارج شده اند

هرقدر درصد این نرخ بیشتر باشد به معنای ضعف عملکرد وب سایت می باشد.

CPM یا Cost Per Mille

پرداخت هزینه تبلیغات برای ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی در وبسایت.

بازاریابی مجدد (Remarketing)

به مارکترها اجازه میدهد کاربرانی را هدف قرار دهد که بیشتر از یک بار به وب سایت سر زده اند(کاربر تازه وارد نیستند)، این مدل تبلیغ برای آن دسته از کسانی که در گذشته وبسایت شما را ویزیت کرده اند را دنبال میکند و مجددا به دیدن وبسایت شما آنها را هدایت میکند.

در این مدل شما میتوانید مشتری های یک سایت خاص یا افرادی که یک فعالیت تعیین شده در وبسایت شما داشته اند را هدف قرار دهد.

اندیکیتور کلیدی عملکرد یا KPI

اندیکیتور کلیدی عملکرد (Key performance indicator) یک متغییر قابل اندازی گیری هست

که نشان می دهد، این یک کمپین یا فعالیت بازاریابی چقدر به اهداف خود نزدیکتر شده است

این شاخص باید در دوره های زمانی مشخص شده ارزیابی شود و با گذشته مقایسه شود.

رابط کاربری (User Interface – UI)

رابط کاربری به معنای محیطی است که برای کاربران وبسایت ،اپلیکیشن و . . . دیده میشود

مواردی مثل دکمه ها ، آیکن ها ، متون ، تصاویر و . . .

تجربه ی کاربری (User Experience – UX)

به معنی تجربه و احساس کاربر برای کسب و کار و وبسایت شما است .

برای ایجاد یک تجربه ی کاربری خوب باید به جنبه های مختلف کسب و کار توجه کنید.

از زمان ورود بازدید کننده به وبسایت تا اتمام خرید محصول و حتی پس از خرید.

تجربه کاربری یکی از جالب ترین مباحث فروش و بازاریابی هست و اگر توانستید آنرا به خوبی پوشش دهید در نتیجه بازدید کننده شما به تبلیغ کننده شما تبدیل خواهد شد

و شما بدون هیچ هزینه اضافی هزاران مشتری جدید خواهید داشت.

واکنش گرا (Responsive)

سایتی که واکنش گرا باشد و بتواند خود را با موبایل ، تبلت و کامپیوترهای دسکتاپ تطبیق دهد

این قابلیت می تواند تاثیر شگرفی در سئو و ایجاد رابطه کاربری خوب ایجاد نماید.

وب کراولر (Web Crawler)

رباتها یا خزنده های موتورهای جستجو وظیفه بررسی محتوای  وب سایت های مختلف و دسته بندی اطلاعات و ایندکس کردن آنها را برای موتورهای جستجو بر عهده دارند.

بک لینک سازی (Link Building)

انتشار لینک در سایر وب سایتها را فرایند بک لینک سازی می گویند.

ترافیک طبیعی (Organic Traffic)

به آن دسته از وب سایتهایی گفته می وشد که بازدید کننده های خود را به صورت طبیعی جذب می کنند(بدون تبلیغات)

این مدل ترافیک ها معمولا توسط بازاریابی محتوایی ، شبکه های اجتماعی و... جذب می شوند

ترافیک پولی (Paid Traffic)

به آن دسته از ترافیک هایی گفته می شود که از طریق تبلیغاتی مانند ادوردز ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و در قبال هزینه جذب می شوند.

بازاریابی در موتور های جستجو (Search Engine Marketing – SEM)

این اصطلاح فراتر از بهینه سازی سایت است و باعث بیشتر شدن فروش در وب سایت توسط موتور های جستجو میشوند.

این روش شامل ۲ بخش هست :

بهینه سازی وب سایت یاSEO  و تبلیغات کلیکی PPC

بهینه سازی  در شبکه های اجتماعی (Social Media Optimazation – SMO)

تاکتیک ها و روش هایی برای بهینه سازی محتوا در پروفایل و شبکه های اجتماعی

به طور نمونه هشتگ ، بیوگرافی و ارسال پست در اینستاگرای بهینه سازی شبکه های اجتماعی حساب می شود.

ایمپریشن (Impressions)

به این معنا می باشد که تعداد بازدید کننده هایی که وب سایت شما را در نتایج گوگل دیده اند اعم از آنهایی که کلیک کرده اند و یا کلیک نکرده اند

در صورت که نسبت ایمپرمشن به تعداد کلیک پایین باشد نشان می دهد که محتوای شما برای بازدید کننده جذابیتی نداشته است.

بازدید (Hit)

هیت بدین معنا است که دامنه تعداد بازدیدکننده های مختلف بالا است

بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

در این استراتژی بازاریابی یک کسب و کار مخاطب را تشویق به انتقال بازاریابی خود به دیگران می کند.

این سبک خیلی شبیه به انتشار ویروسی است.

نیچ مارکتینگ ( Niche Marketing)

در این روش بازار هدف کسانی هستند که اصلا مورد توجه رقبا قرار نگرفته اند یا کمتر توسط آنها مورد توجه قرار گرفته اند

در بازاریابی جاویژه بیشتر بر روی یک محصول خاص (خدمت خاص) تمرکز میشود.

به طور مثال آموزش تخصصی زبان برای تاجران

بهینه سازی وب سایت ، دیجیتال مارکتینگ

 

مطلب قبلی بهینه سازی آدرس صفحات اینترنتی
مطلب بعدی چرا باید بازاریابی محتوایی را دست کم نگیریم
Print
177 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
ارسال پیام تلگرامی به مدیر
تماس با ما